Wednesday 15 January 2014

Crochet Alas Meja


        Assalamualaikum wrh wbr....

     Dah lama juga saya tak mengupdate blog ini. Kali ini saya postkan hasil kerastangan saya mengenai crochet alas meja. Entah lah ini projek kali yang keberapa saya dah pun tak ingat. Apa-apa pun lihatlah dulu....







         Crochet alas meja ini mengambil masa yang agak  lama juga untuk disiapkan. Saya masih lagi menggunakan motif bunga camelia untuk alas meja ini. Seperti biasa lah mengait jarum satu ni mesti lah punyai kesabaran serta kerajinan. Tapi bila dah siap barulah kita akan dapat lihat hasilnya.



8 comments:

  1. assalamu'alaikum.. salam ukhuwah.. saya minat la pattern ni.. boleh tak saya dapatkan dia punya design (nak panggil apa pun tah..) tu.. yg rajah cara nk kait tu.. jazakallahukhair

    junshaari@puo.edu.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam Ummu.... Salam ukhwah juga saya ucapkan. kepada Ummu. Terima kasih kerana sudi singgah kat sini. Kalau gambarajahnya tu saya tak punya, tapi insyaallah nanti saya akan tunjukkan cara kaitnya.... ya.

      Delete
  2. Aduuu..cantek banget !!! So suweeeettt....♥ x terpikir gimana anda busa mnjaitnya...tangan ajaib yaa...??? :-)

    ReplyDelete
  3. Terima kasih Ummu sudi singgah sini. Sebenarnya mengait ni tak susah pun kalau kita tahu stepnya. Jomlah belajar mengait.

    ReplyDelete
  4. Blh tjuk step x nk blajar ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya mengait main belasah aje... tak ada diagram pun, cuma bunganya saya belajar dari youtube. Nanti saya cuba buatkan diagram cara ngait bunganya.

      Delete
  5. assalamualaikum.. berminat dengan pattern ni.. boleh ke buat tutorialnya..

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum puan.
    Saya seronok melihat hasil kaitan puan. Macam bersemangat pulak nak belajar.
    Apa peralatan yang perlu ada ya?

    ReplyDelete