Tuesday 20 January 2015

Menjahit Sarung Bantal


    Assalamualaikum wrh.... wbr....

    Salam bahagia teman-teman pengunjung blog Diela's Crochet, semoga anda semua berbahagia selalu. Kali ini saya entrikan mengenai hasil jahitan sarung bantal buatan saya. Tempohari sempat juga saya jengok di kedai kain Tewah, tinjau punya tinjau punya tinjau, terbekenan
lah kain cotton corak bunga ros ini. Sebenarnya kain ini gunanya untuk buat cadar, saya pikir elok juga kalau dibuat sarung bantal. Kainnya pun lembut dan senang dijahit. So saya pun belilah satu meter je untuk cubaan membuat sarung bantal.
    

Inilah kainnya setelah digunting dan dijahit 
dapatlah hasilkan 3 biji sarung bantal.


Saya jahit sarung bantal yang paling mudah bagi saya. Tiada ropol-ropol ditepinya.


Dah siap 3 helai sarung bantal.


Sarung bantal yang sudah siap dipasang 
pada bantal.


Okeylah juga, dapat jahit sarung bantal sendiri sekurang-kurangnya dapat juga mengisi masa lapang dan dapat juga jimatkan belanja daripada beli yang dah siap. Cuma kena keluarkan duit untuk beli kain sahaja. Nak corak yang macam mana kita boleh pilih sendiri.




No comments:

Post a Comment